|
: ספר סימן רחצ|
עוד להנ"להמתירים להחזיק כלב בלי שלשלאות אי גם בחוץ מותרועל דבר ספיקתו עוד לשיטות המתירים לקיים כלב במקום שיש חשש סכנה אפילו בלי שלשלאות האם זה דוקא בבית או אפילו בחוץ לפענ"ד פשוט דאפילו בחוץ וזיל בתר טעמא דהרי המתירין הוא דמתירין דומיא דעיר הסמוכה לספר והא ודאי דבעיר הסמוכה לספר מתירין אותן בחוץ על הספר שיעכבו העכו"ם מליכנס בבית או בחצר ישראל ולא ימתין עד שיבא העכו"ם לביתו, ועוד דבעיר הסמוכה לספר קיי"ל דאפילו עכו"ם שבאו על עסקי ממון נמי יוצאין עליהן אפילו בשבת כמבואר ברמב"ם פ"ב מה` שבת הכ"ג וז"ל ובעיר הסמוכה לספר אפילו לא באו אלא על עסקי תבן וקש יוצאין עליהן בכלי זיין ומחללין עליהן את השבת והוא ברייתא בגמ` עירובין מ"ה ואולי דזה הוא טעם המרדכי דמתיר בזמן הזה אפילו על עסקי ממון כיון דהטעם דמתירין משום דאנן בין העכו"ם כעיר הסמוכה לספר דמיין ובעיר הסמוכה לספר אפילו בעכו"ם הבאין על עסקי ממון חשבינן כבאין על עסקי נפשות וא"כ כל שאנן בין העכו"ם יש לן דין עיר הסמוכה לספר לכל מקום ודו"ק. העולה לדידן דודאי המתיר כלב אפילו אינו מקושר אפילו בחוץ מתירו שישמור לו חפציו דדומיא דעיר הסמוכה לספר התירו וזה ברור בס"ד.והנה בקנטרס ראיתי עוד דברים חשובים אשר ראוי להעיר עליהם אמנם מחמת הטרדות לא אוכל הכל כעת ואי"ה עוד חזון למועד גם במה שהאריך אי מותר לקנות ולמכור מאכלי כלבים (דאג פוד בלע"ז הנה כתבתי מזה תשובה ארוכה בס"ד והנהו כעת בבית הדפוס בארצינו הקדושה ואי"ה כשיוצא לאור בס"ד יראה משם דעתי בזה בס"ד ואין לכפול כעת הדברים). עיין משנה הלכות ח"ד סי` ק"צ.ובזה הנני ידי"נ נאמן בריתו דוש"ת בלב ונפש.מנשה הקטן | |
|